Improvisatievoorstellingen

Welkom in de wondere wereld van het theater. Ik wil u helpen ontdekken wat de kracht is van een geïmproviseerde voorstelling op maat. Samen met enkele professionele acteurs duiken we onder in de wereld van uw publiek, en brengen we een boodschap op een verrassende, leuke en doeltreffende manier.

Tijdens zo’n voorstelling is niet enkel ruimte voor humor en entertainment. We gaan net dat stapje verder richting dialoog en verdieping.

Hoe gaat dat in z’n werk?

Zeggedis gaat de samenwerking met u aan. Vanuit een hands-on mentaliteit kijk en luister ik graag naar de vraag. Op basis hiervan gaan we aan de slag om een uniek concept uit te denken dat bij uw vraag past. Dat klopt, we bouwen samen aan het skelet van de voorstelling, terwijl de scènes echt improvisatietheater blijven.

Samen gaan we voor die unieke theaterervaring die uw groep nodig heeft.

Zeggedis, waar kan ik mee van dienst zijn?

Ik Zeggedis

“There are people who prefer to say ‘Yes’, and there are people who prefer to say ‘No’. Those who say ‘Yes’ are rewarded by the adventures they have, and those who say ‘No’ are rewarded by the safety they attain.”
- Keith Johnstone



Enkele getuigenissen:

“De voorstelling van zeggedis was enorm grappig en de nagel op de kop. De juiste snaar werd gevonden tussen confrontatie, humor en zelfrelativering. Door deze voorstelling zat de sfeer er dadelijk in en de rest van de dag kon dan ook niet meer stuk. Wij kijken heel tevreden terug op deze voorstelling en onze jubileum dag.”

- Goedele De Nolf, directrice van CKH, Centrum voor Klassieke Homeopathie


"Improvisatie met alle ingrediënten.
In het kader van financiële educatie vroegen wij als Financieel Planners, Charlotte van Zeggedis, om bij 2de jaarsstudenten secundair onderwijs een improvisatietheater te brengen rond zakgeld. Voor het onderwijs zijn de VOET- termen bepalend en diende ze buiten de improvisatie ook strikt bepaalde richtlijnen te volgen. De improvisatie houdt in dat studenten betrokken zijn, waardoor de leerstof spelenderwijs geïntegreerd wordt. Charlotte is een natuurtalent. Ze had álle studenten op haar hand en integreerde op een zeer natuurlijke wijze zowel strikte richtlijnen als spontane reacties uit het publiek.
Heel vlot en spontaan in de omgang waardoor de toegankelijkheidsgraad enorm toeneemt."

- Bieke Godts, financieel planner & zaakvoerder Frame, schoolvoorstelling thema ‘Week van het geld’


"Zoveel enthousiasme in 1 uurtje improviseren. Zowel bij spelers, leerlingen als leerkrachten. Tweedejaars vinden het vooral leuk dat het anders is dan wat ze verwachten van theater en dat ze de voorstelling mee mogen ‘maken’. De drempel om mee te doen is ook laag: niets moet, maar als je mee wil spelen … graag. Ik vind het fantastisch dat zelfs alle collega’s mee op het podium stonden. Ook diegenen die op voorhand zeiden: ‘Ik doe dat niet.’ Inhoudelijk scoort de voorstelling hoog omdat het gegeven ‘school’ vanuit andere invalshoeken bekeken en beleefd wordt. Leuk en herkenbaar zijn de peut- en belscène over de eerste schooldag, de deliberaties met wisselende emoties en het opzoeken van de grenzen van ‘jongerentaal’. Maar de topper blijft de dialoog met de ‘broekzakbriefjes’ waarop leerlingen mogen schrijven wat ze altijd al eens tegen een leerkracht wilden zeggen (maar niet durfden). Met plezier zien we jullie volgend schooljaar terugkomen."

- Bart Meys, Sint-Gabriëlcollege, Boechout